Transkriberingshjälp för forskare, bokprojekt och fullbokat i januari

Den transkriberingshjälp för forskare på KTH som jag ägnat ganska stor del av december på börjar komma till sin ända. I eftermiddag kommer jag att leverera de sista forskningsintervjuerna i textform. Eftersom jag har skrivit på sekretessavtal kan jag inte berätta om innehållet, men det är ett intressant om än något osexigt ämne.

Dessutom ringde forskaren igår och ville ha mer transkriberingshjälp i januari, jag lovade att hjälpa till med transkriberingen även då, men sade att jag måste få intervjuerna så att jag hinner klart innan 5:e februari då jag åker till Kenya på semester.

Så resten av dagen idag går åt till transkribering, leverans och fakturering. Om jag hinner så kommer jag att kika lite på det bokprojekten som jag hjälper en tjej med. Det kommer inte att dra igång fullt ut förrän i januari, då även mitt eget bokprojekt återupptas och förhoppningsvis färdigställs, men jag tänkte ändå fixa lite småsaker redan innan jul så att jag får lättare att hitta fler idéer under uppehållet.

Januari är i stort sett fullbokat redan nu vilket känns riktigt skönt. Två bokprojekt, transkribering och som vanligt iBloggen. Imorgon kommer även en kille förbi kontoret och vill diskutera ytterligare ett bokprojekt, vi får se hur det går. Sedan tar jag julledigt men är tillbaka på kontoret 27:e december. God jul!

Leave a Reply